آخرین اخبار
کد مطلب: 80313
آغاز تظاهرات در «فرگوسن» با وجود منع آمد و شد/زخمي شدن يک معترض به ضرب گلوله پليس/دستکم يک نفر دستگير شد +فيلم و عکس
تاریخ انتشار : 1393/05/26
نمایش : 1210
لحظاتي پيش قانون منع آمد و شد در شهر «فرگوسن» آمريکا به مرحله اجرا درآمد و معترضان به مدت پنج ساعت اجازه تظاهرات در اين شهر را ندارند. با اين حال تظاهرات‌کنندگان بدون توجه به اين حکم در خيابان‌هاي اين شهر ايالت «ميسوري» تجمع کرده‌اند.
به گزارش سلام لردگان، «جي جکسون» فرماندار ايالت ميسوري آمريکا شب گذشته به دنبال تظاهرات بيش از يک هفته‌اي شهر فرگوسن در اعتراض به قتل «مايکل براون» نوجوان 18 ساله سياهپوست آمريکايي که به دست پليس آمريکا کشته شد، حکم منع آمد و شد اعلام کرد.

 

اين حکم لحظاتي پيش به مرحله اجرا درآمد و طبق آن، معترضان به مدت 5 ساعت اجازه ندارند در مناطقي از شهر تجمع کنند. با اين حال تصاوير منتشر شده نشان مي‌دهد که معترضان هيچ توجهي به اين حکم ندارند و در خيابان‌هاي شهر تجمع اعتراضي برپا کرده‌اند.

اين گزارش حاکي از آن است که اين قانون منع آمد و شد از نيمه‌شب تا ۵ صبح اجرايي است و در اين بازه زماني معترضان حق تظاهرات در شهر را ندارند.

حاضران در اين تجمع، گزارش داده‌اند که نيروهاي ضدشورش پليس حضور گسترده‌اي در منطقه دارند و احتمال بروز درگيري ميان معترضان و نيروهاي پليس وجود دارد.

 

«مايکل براون» نوجوان 18 ساله سياهپوست آمريکايي شنبه هفته گذشته در حالي که غيرمسلح بود و دستانش را به نشانه تسليم بالاي سرش برده بود، توسط افسر پليس سفيدپوست آمريکا در شهر «فرگوسن» ايالت «ميسوري» آمريکا کشته شد.

 

کشته شدن وي موجي از خشم مردم فرگوسن را برانگيخت و تظاهرات گسترده‌اي در اين شهر به راه افتاد که با مداخله پليس به خشونت کشيده شد و مأموران پليس فرگوسن به سمت معترضان گاز اشک‌آور و گلوله پلاستيکي پرتاب کردند.

 

با گذشت يک هفته از اين حادثه، در حاليکه پليس نتوانسته خشم مردم فرگوسن را کاهش دهد، مدعي شده است که اين نوجوان سياهپوست آمريکايي يکي از دو مظنون به سرقتي بوده که دقايقي پيش از کشته شدنش روي داده بود.

آخرين اخبار رسيده از اجراي حکم منع آمد و شد در شهر فرگوسن حاکي از آن است که مأموران پليس اين شهر کم کم در اطراف خيابان مستقر مي‌شوند و حدود ۲۰۰ معترض آمريکايي در خيابان‌هاي شهر تجمع کرده‌اند.

آسوشيتدپرس گزارش کرد که معترضان شعار سرمي‌دهند و فرياد مي‌زنند که از اين حکم پيروي نمي‌کنند.

برخي از معترضان به نشانه اينکه براون هنگامي که مورد اصابت گلوله پليس قرار گرفت، دستانش را بالاي سرش برده بود و تسليم شده بود، دستان خود را بالاي سرشان نگه داشته بودند.

پليس آمريکا، با تجهيزات جنگي و خودروهاي زرهي در شهر مستقر شده است و شهر را به منطقه جنگي تبديل کرده‌اند.

 

در حاليکه معترضان حاضر به ترک خيابان‌هاي شهر نيستند، مأموران پليس، پرتاب گاز اشک‌آور به سمت معترضان را آغاز کرده‌اند.

لحظاتي پيش گزارش شد که پليس، معترضان را محاصره کرده است و يکي از معترضان مورد اصابت گلوله پليس قرار گرفت و به بيمارستان منتقل شد.

خبرگزاري‌ها گزارش کردند که پليس آخرين هشدار را به معترضان ابلاغ کرد تا هرچه سريعتر خيابان‌ها را ترک کنند.

برخي گزارش‌ها حاکي از آن است که پليس علاوه بر گاز اشک‌آور، به سمت معترضين گلوله‌هاي پلاستيکي شليک مي‌کند.

خبرنگاران مستقر در شهر فرگوسن گزارش مي‌کنند که پليس به سمت معترضان حرکت کرده است و مردم هرچه پليس به آنها نزديک مي‌شود بيشتر فرياد سر مي‌دهند.

پليس شهر فرگوسن به خبرنگاران دستور داده است که نزديک نشوند و خيلي دور بايستند و اجازه پيشروي به آنها نمي‌دهند.

روزنامه آمريکايي هافينگتون‌پست گزارش کرد که مأموران پليس هم‌اکنون به سمت يک ساختمان حمله‌ور شده‌اند.

خبرنگار شبکه «اي بي سي نيوز» آمريکا گزارش کرد که پليس به سمت معترضان نارنجک‌هاي دودزا پرتاب مي‌کند تا آنها را متفرق کند و ظاهراً يک نفر از معترضان دستگير شده است.
منبع. فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس